woensdag 8 september 2010

Deze week werd het academiejaar officieel op gang geschoten. Ik was er niet bij, want was ziek thuis. Het heeft even geduurd voor men gevonden had wat er aan de hand was, en het heeft mij even gekost voor ik wist onder welke naam deze veelnamige ziekte in Nederland bekend is. Wat wel handig is aangezien me de kracht ontbreekt de symptonen te omschrijven.
In Vlaanderen noemen we het klierkoorts, in het medicinaals is het mononucleosis infectiosa en het wordt veroorzaakt door het virus van Epstein-Barr. Onverlaten mailen me graag dat het de 'kissing disease' is maar in Nederland is het dus bekend als de ziekte van Pfeiffer. Ik kan die keuze smaken. Ik zie haar ook graag acteren. Vooral in Dangerous Liaisons, en Dangerous Minds. Maar minder in Dangerous Virus.
Hoe dan ook, ik ben voor een tijdje buiten strijd, weken, misschien langer. Er moest dus een oplossing komen voor het decanaat en die is, dat hebt u intussen wel vernomen, gevonden. Willem van Genugten is bereid om in te springen en zolang nodig het decanaat waar te nemen. Ik wil hem daarvoor danken. Het is voor een drukbezet man als hij niet evident zomaar even snel alles overhoop te gooien en dit op zich te nemen. Maar hij heeft geen seconde geaarzeld toen ik hem de suggestie deed.
Ik van mijn kant heb begrepen dat ik strikt rust moet houden. Ik zal nu eens zien of ik daarvoor talent heb. U begrijpt dat dit dus voorlopig mijn laatste blog is. Of Willem dit overneemt weet ik niet. U merkt het wel als er een mooie foto op de homepage van de Faculteit verschijnt.
Tot over een paar weken ...