woensdag 12 januari 2011

De rust is weer voorbij

De vrede Kerstperiode is weer voorbije ne het nieuwe jaar is intussen goed en wel gestart. Zelfs de late vakantiegangers - waaronder 'yours truly' - zijn al een paar dagen terug, de borrels zijn grotendeels achter de smaakpapillen verdwenen en het 'beste wensen' klinkt steeds zeldzamer en haastiger geroepen door de corridors van gebouw M. Maar het is nog niet te laat voor mij om u allen - aan wie ik dat nog niet op een ander moment deed - ook het allerbeste toe te wensen voor 2011. Moge het een bron van vele goede herinneringen worden, om het met de insteek van de historicus te zeggen.
Het nieuwe jaar brengt voor onze Faculteit ook een grondig herschikt bestuur. Zoals u weet hebben we eind 2010 onze beide vice-decanen, Theo de Roos en Jonathan Verschuuren uitgezwaaid. Per 1 januari zijn dan Stavros Zouridis (onderwijs) en Han Somsen (onderzoek) aangetreden. Voor Stavros is de overgang wat geleidelijker gegaan omdat hij al sinds september voor 1 dag per week een deel van het takenpakket van de vicedecaan onderwijs op zich had genomen.
Met Stavros en Han komen twee mensen met frisse ideeën, groot enthousiasme en tegelijk heel wat bestuurlijke ervaring in het Faculteitsbestuur. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik mijn laatste twee jaar als decaan met een prima ploeg zal kunnen verder werken. Al besef ik ook dat er door deze vervanging een bepaald evenwicht uit het bestuur is gehaald. Immers, de voorbije tweeënhalf jaar zat tegenover de wat - zullen we het exuberante noemen? - Theo, Mat enne, ja, yours truly, nog altijd de rustige en bedachtzame Jonathan ... Wel, laat me zeggen, het worden boeiende bestuursvergaderingen. Maar ik beklaag de secretaris van het bestuur. Enfin, eenmalig, als goed voornemen voor 2011.